Veelgestelde vragen

Kan ik een product retourneren?

Wilt u een product retourneren? Dan kunt u zich als consument beroepen op het herroepingsrecht. Hieronder vind u alle informatie over de rechten die u heeft en condities waaraan voldaan moet worden bij een herroeping, inclusief modelformulier voor het indienen van een herroeping.

Herroepingsrecht

1. De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen.

2. Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt of slechts kort houdbaar zijn.

3. De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan koper ter beschikking te stellen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Download via deze link het modelformulier voor herroeping.

4. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Wat zijn de levertijden van Etiopika producten?

Producten die u in onze webshop besteld worden normaliter binnen 1 à 2 werkdagen via PostNL bij u afgeleverd.

Wij streven altijd naar een snelle levering van uw product. Voor de exacte leveringstermijn zijn wij echter wel afhankelijk van de snelheid waarmee onze partner PostNL de levering afhandeld. Dit betekend dat wij bij onvoorziene omstandigheden bij onze partners dus geen garanties van de levertermijn kunnen geven.

Wat zijn de verzendkosten van Etiopika producten?

Op elk eerste product van Etiopika wordt €2,95 verzendkosten in rekening gebracht. Voor elk volgende product rekenen wij €0,60 aanvullende verzendkosten.

Rekenvoorbeeld:

Als u 3 producten zou bestellen dan ziet de berekening van verzendkosten er dus als volgt uit: €2,95 + €0,60 + €0,60 = €4,15

Grote bestellingen:

Wilt u groot inkopen, bijvoorbeeld als (horeca) ondernemer of restauranteigenaar? Dan hebben wij speciale tarieven en staffelkortingen voor u. In dat geval vragen wij u om contact op te nemen met ons via de contactpagina.

Zijn prijzen van Etiopika koffie inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen en producten op onze website zijn inclusief BTW.

Waar kan ik terecht voor feedback of een klacht?

Heeft u feedback voor ons of wilt u een klacht indienen? Wij horen graag van u.

Etiopika is een nieuw product en graag leren wij van onze klanten. Daarom hebben we een speciale feedbackpagina gemaakt waarin u ons kunt voorzien van feedback, tips of een beoordeling. Hierdoor winnen wij waardevolle informatie in zodat wij beter leren begrijpen hoe wij ons product en onze dienstverlening nog beter kunnen maken.

Geef feedback via de feedbackpagina > 

De makkelijkste manier om met ons in contact te komen is via het indienen van uw vraag of opmerking via het contactformulier op onze contactpagina.

Neem contact met ons op via de contactpagina >

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info[at]etiopika.nl. Vermeld in de onderwerpregel dat het een klacht betreft.

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen (https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/).

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr.) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Feedback